Ga naar inhoud
HydroVision
  • Product
  • Handleiding
  • Over ons
  • Contact
  • Winkelmand

Algemene voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN HydroVision

 
Definities

  1. HydroVision : HydroVision , gevestigd te Purmerend  onder KvK nr. 76215911.
  2. Klant: degene met wie HydroVision  een overeenkomst is aangegaan.
  3. Partijen: HydroVision  en klant samen.
  4. Consument: een klant die tevens een individu is en die als privé persoon handelt.
     Toepasselijkheid algemene voorwaarden
  5. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van
    diensten of producten door of namens HydroVision .  
  6. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
  7. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk
    uit.
     
    Aanbiedingen en offertes
  8. Aanbiedingen en offertes van HydroVision  zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
  9. Een aanbod of offerte is maximaal 1 maand geldig, tenzij een andere aanvaardingstermijn in het aanbod of de offerte staat vermeld. 
  10. Als de klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte.
  11. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij partijen dit uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeenkomen.
     
    Aanvaarding 
  12. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, behoudt HydroVision  zich het recht voor de offerte of het aanbod alsnog
    binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding in te trekken, zonder dat de klant hieraan enige rechten kan ontlenen. 
  13. Mondelinge aanvaarding van de klant verbindt HydroVision  slechts, nadat de klant deze schriftelijk (of elektronisch) heeft bevestigd.
     
    Prijzen
  14. Alle prijzen die HydroVision  hanteert zijn in euro’s, zijn inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten,
    heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
  15. Alle prijzen op die HydroVision  hanteert voor zijn producten of diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt,
    kan HydroVision  te allen tijde wijzigen. 
  16. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die HydroVision  niet kon voorzien ten tijde van het doen van de
    aanbieding c.q. het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen. 
  17. De consument heeft het recht om een overeenkomst te ontbinden als gevolg van een prijsverhoging zoals bedoeld in lid 3, tenzij de
    verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.
     
    Monsters/modellen 
     
    Indien de klant een monster of model van een product heeft ontvangen, dan kan hij daaraan geen andere rechten ontlenen dan dat het een
    aanduiding is van de aard van het product, tenzij partijen uitdrukkelijk hebben afgesproken dat de te leveren producten met het monster of
    model overeenstemmen.
     
     
    Betalingen en betalingstermijn
     
    Producten worden direct afgerekend in de winkel.
     
     
    Gevolgen niet tijdig betalen
  18. Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is HydroVision  gerechtigd een rente van 1% per maand in rekening te
    brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  19. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd
    aan HydroVision . 
  20. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. 
  21. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag HydroVision  zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft
    voldaan. 
  22. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van HydroVision
     op de klant onmiddellijk opeisbaar. 
  23. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door HydroVision , dan is hij nog steeds verplicht de
    afgesproken prijs aan HydroVision  te betalen. 
     
    Recht van reclame 
  24. Zodra de klant in verzuim is, is HydroVision  gerechtigd het recht van reclame in te roepen ten aanzien van de onbetaalde aan de klant
    geleverde producten.
  25. HydroVision  roept het recht van reclame in door middel van een schriftelijke of elektronische mededeling.
  26. Zodra de klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, dient de klant de producten waar dit recht betrekking op
    heeft, onmiddellijk te retourneren aan HydroVision , tenzij partijen hierover andere afspraken maken. 
  27. De kosten voor het terughalen of -brengen van de producten komen voor rekening van de klant.
     
    Herroepingsrecht 
  28. Een consument kan een online aankoop gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van reden ontbinden op voorwaarde dat:
     het product niet is gebruikt
     het geen product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
     het geen product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
     het geen product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen (ondergoed, badkleding, enz.)
     de verzegeling nog intact is, indien het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud (dvd’s, cd’s, etc.)
     het product geen reis, vervoersticket, cateringopdracht of vorm van vrijetijdsbesteding is
     het product geen los tijdschrift of losse krant is
     het geen (opdracht tot) spoedreparatie betreft
     de consument niet heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
  29. De bedenktijd van 14 dagen zoals in lid 1 genoemd, vangt aan:
    o op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling
    o zodra de consument het eerste product bij een abonnement heeft ontvangen
    o zodra de consument een dienst voor het eerst heeft afgenomen
    o zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
  30. De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via hydro.vision@outlook.com, indien gewenst met behulp van
    het herroepingsformulier dat via de website van HydroVision , www.Hydrovision.nl, kan worden gedownload.
  31. De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht te retourneren
    aan HydroVision , bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen. 
  32. De kosten voor retourneren komen alleen voor rekening van HydroVision  indien de volledige bestelling wordt geretourneerd.
  33. Indien de aankoopkosten en eventuele overige kosten (zoals verzend- en retourkosten) volgens de wet voor terugbetaling in aanmerking
    komen, zal HydroVision  deze kosten binnen 14 dagen na ontvangst van het tijdige beroep op het herroepingsrecht, terugbetalen aan de
    consument, op voorwaarde dat de consument het product tijdig aan HydroVision  heeft geretourneerd.
     
    Opschortingsrecht
     
    Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende
    verbintenis op te schorten.
     
     
    Retentierecht 
  34. HydroVision  kan een beroep doen op zijn retentierecht en in dat geval producten van de klant onder zich houden, totdat de klant alle
    nog openstaande rekeningen ten aanzien van HydroVision  heeft voldaan, tenzij de klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft
    gesteld. 
  35. De retentierecht geldt eveneens op grond van eerdere overeenkomsten waaruit de klant nog betalingen verschuldigd is aan HydroVision
    .
  36. HydroVision  is nooit aansprakelijk voor eventuele schade die de klant mogelijkerwijs lijdt als gevolg van het gebruikmaken van zijn
    retentierecht.
     
    Verrekening
     
    Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan HydroVision  te verrekenen met een vordering
    op HydroVision . 

 
 
EIGENDOMSVOORBEHOUD

  1. HydroVision  blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de klant volledig heeft voldaan aan al zijn betalingsverplichtingen ten
    aanzien van HydroVision  op grond van wat voor met HydroVision  gesloten overeenkomst dan ook, met inbegrip van vorderingen
    inzake het tekortschieten in de nakoming.
  2. Tot die tijd kan HydroVision  zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen. 
  3. Voordat het eigendom is overgegaan op de klant, mag de klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of anderszins
    bezwaren. 
  4. Indien HydroVision  een beroep doet op zijn eigendomsvoorbehoud, geldt de overeenkomst als ontbonden en heeft HydroVision  het
    recht om schadevergoeding, gederfde winst en rente te vorderen. 
     
    Levering  
  5. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
  6. Levering vindt plaats bij HydroVision , tenzij partijen anders zijn overeengekomen.
  7. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de klant aangegeven adres. 
  8. Indien de overeengekomen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft HydroVision  het recht om zijn verplichtingen op te
    schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan. 
  9. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, met als gevolg dat de klant een verlate levering niet aan HydroVision  kan
    tegenwerpen.
     
    Levertijd 
  10. De door HydroVision  opgegeven levertijden zijn indicatief en geven de klant bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of
    schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.
  11. De levertijd vangt aan nadat de door de klant voor akkoord getekende offerte aan HydroVision  door HydroVision  schriftelijk danwel
    elektronisch is bevestigd aan de klant.
  12. Overschrijding van de opgegeven levertijd geeft de klant geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht om de overeenkomst te
    ontbinden, tenzij HydroVision  niet binnen 14 dagen na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand kan leveren of partijen hierover iets
    anders hebben afgesproken. 
     
    Feitelijke levering
     
    De klant dient ervoor zorg te dragen dat de feitelijke levering van de door hem bestelde producten tijdig kan plaatsvinden.
     
    Transportkosten 
     
    Transportkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij partijen hierover iets anders hebben afgesproken.
     
     
    Verpakking en verzending
  13. Indien de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan dient de klant, alvorens het product in ontvangst te nemen,
    hiervan door de expediteur c.q. bezorger een aantekening op te laten maken, bij gebreke waarvan HydroVision  niet aansprakelijk kan
    worden gehouden voor eventuele schade.
  14. Indien de klant zelf voor transport van een product zorgdraagt, dient hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de
    verpakking voorafgaand aan het vervoer te melden aan HydroVision , bij gebreke waarvan HydroVision  niet aansprakelijk kan worden
    gehouden voor eventuele schade. 
     
    Bewaring 
  15. Indien de klant bestelde producten pas later afneemt dan de overeengekomen leveringsdatum, is het risico van een eventueel
    kwaliteitsverlies geheel voor de klant.
  16. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige danwel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de klant.
     
    Garantie
  17. De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing op defecten, veroorzaakt door ondeugdelijk(e) fabricage,
    constructie of materiaal. 
  18. De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage en van schade ontstaan als gevolg van ongevallen, aangebrachte wijzigingen aan
    het product, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant, alsmede wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden
    vastgesteld.
  19. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over
    op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant komen of van een
    derde die het product ten behoeve van de klant in ontvangst neemt.  
    Ruilen 
  20. Ruilen is alleen mogelijk als aan de volgende voorwaarden is voldaan:
     ruilen vindt plaats binnen 14 dagen na aankoop tegen overlegging van de originele factuur
     het product wordt teruggebracht in de originele verpakking c.q. met de nog aangehechte originele (prijs)kaartjes
     het product is nog niet gebruikt
  21. Afgeprijsde artikelen, niet-houdbare artikelen zoals levensmiddelen, op maat gemaakte artikelen of speciaal voor de klant aangepaste
    artikelen en Geopende verpakkingen kunnen niet worden geruild.
     
     
    Vrijwaring
     
    De klant vrijwaart HydroVision  tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door HydroVision  geleverde producten
    en/of diensten. 
     
     
    Klachten
  22. De klant dient een door HydroVision  geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele
    tekortkomingen.
  23. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten,
    dan dient de klant HydroVision  daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de
    tekortkomingen, op de hoogte te stellen. 
  24. Consumenten dienen HydroVision  uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.
  25. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat HydroVision  in staat is hierop adequaat
    te reageren. 
  26. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
  27. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat HydroVision  gehouden kan
    worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
     
    Ingebrekestelling
  28. De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan HydroVision .
  29. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling HydroVision  ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt. 
     
    Hoofdelijke aansprakelijkheid klant
     
    Als HydroVision  een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen
    die zij op grond van die overeenkomst aan HydroVision  verschuldigd zijn. 
     
    Aansprakelijkheid HydroVision
  30. HydroVision  is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet
    of bewuste roekeloosheid.  
  31. Indien HydroVision  aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband
    houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
  32. HydroVision  is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan
    derden.
  33. Indien HydroVision  aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten
    (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij
    van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking
    heeft.
  34. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts
    bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of
    opschorting van enige verplichting.
     
    Vervaltermijn
     
    Elk recht van de klant op schadevergoeding van HydroVision  vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de
    aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.
     
    Recht op ontbinding
  35. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer HydroVision  toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn
    verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt. 
  36. Is de nakoming van de verplichtingen door HydroVision  niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden
    nadat HydroVision  in verzuim is. 
  37. HydroVision  heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet
    volledig of niet tijdig nakomt, danwel indien HydroVision  kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om
    te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen. 
    Overmacht
  38. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van HydroVision  in de nakoming van
    enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan HydroVision  kan worden toegerekend in een van de wil van HydroVision
     onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd
    of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van HydroVision  kan worden verlangd. 
  39. Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook – doch niet uitsluitend – gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand,
    rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-,
    elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene
    vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen. 
  40. Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor HydroVision  1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan
    worden die verplichtingen opgeschort totdat HydroVision  er weer aan kan voldoen. 
  41. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie tenminste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst
    schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden. 
  42. HydroVision  is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de
    overmachttoestand enig voordeel geniet.
     
    Wijziging algemene voorwaarden
  43. HydroVision  is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. 
  44. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd. 
  45. Grote inhoudelijke wijzigingen zal HydroVision  zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
  46. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen. 
     
    Overgang van rechten
  47. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande
    schriftelijke instemming van HydroVision . 
  48. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek. 
     
    Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
  49. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen
    van deze voorwaarden niet aan. 
  50. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van
    wat HydroVision  bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
     
    Toepasselijk recht en bevoegde rechter
  51. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing. 
  52. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar HydroVision  is gevestigd/ praktijk houdt/kantoor houdt is exclusief bevoegd om
    kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
    Opgesteld op 17 december 2019.

ALGEMENE VOORWAARDEN ONLINE VERKOOP (B2C)

 
Artikel 1: Definities 

  1. HydroVision, gevestigd te Purmerend , KvK-nummer 76215911, wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als verkoper.  
  2. De wederpartij van verkoper wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als koper.  
  3. Partijen zijn verkoper en koper samen.  
  4. Met de overeenkomst wordt bedoeld de koopovereenkomst tussen partijen.  
    Artikel 2: Toepasselijkheid algemene voorwaarden 
  5. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of goederen door of
    namens verkoper.
  6. Afwijken van deze voorwaarden kan alleen als dat uitdrukkelijk én schriftelijk door partijen is overeengekomen.  
    Artikel 3: Betaling 
  7. De volledige koopsom wordt altijd meteen in de winkel voldaan. Bij reserveringen wordt in sommige gevallen een aanbetaling
    verwacht. In dat geval krijgt de koper een bewijs van de reservering en de vooruitbetaling.  
  8. Betaalt koper niet op tijd, dan is hij in gebreke. Blijft koper in gebreke, dan is verkoper gerechtigd de verplichtingen op te schorten
    totdat koper aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.  
  9. Blijft koper in gebreke, dan zal verkoper tot invordering overgaan. De kosten met betrekking tot die invordering komen voor rekening
    van de koper. Deze incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.  
  10. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de koper zijn de vorderingen van verkoper op de koper
    onmiddellijk opeisbaar.
  11. Weigert koper zijn medewerking aan de uitvoering van de opdracht door verkoper, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs
    aan verkoper te betalen.  
    Artikel 4: Aanbiedingen, offertes en prijs 
  12. Aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij in het aanbod een termijn van aanvaarding is genoemd. Wordt het aanbod niet binnen die gestelde
    termijn aanvaard, dan vervalt het aanbod. 
  13. Levertijden in offertes zijn indicatief en geven koper bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij
    partijen uitdrukkelijk én schriftelijk anders zijn overeengekomen.  
  14. Aanbiedingen en offertes gelden niet automatisch voor nabestellingen. Partijen moeten dit uitdrukkelijk én schriftelijk overeenkomen. 
  15. De op aanbiedingen, offertes en facturen genoemde prijs bestaat uit de koopprijs inclusief de verschuldigde btw en eventuele andere
    overheidsheffingen. 
    Artikel 5: Herroepingsrecht
  16. De consument krijgt het recht om na ontvangst van de bestelling binnen 14 dagen de overeenkomst zonder opgave van redenen te
    ontbinden (herroepingsrecht). De termijn begint te lopen vanaf het moment dat de (gehele) bestelling door de consument is ontvangen. 
  17. Er bestaat geen herroepingsrecht wanneer de producten volgens zijn specificaties op maat zijn gemaakt of slechts kort houdbaar zijn.
  18. De consument kan een herroepingsformulier van verkoper gebruiken. Verkoper is gehouden dit terstond na de vraag van koper aan
    koper ter beschikking te stellen.  
  19. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate
    uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn
    herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het ongebruikte en onbeschadigde product met alle geleverde toebehoren en – indien
    redelijkerwijze mogelijk – in de originele verzendverpakking aan verkoper retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte
    redelijke en duidelijke instructies. 
    Artikel 6: Wijziging van de overeenkomst
  20. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering van de opdracht noodzakelijk is om de te
    verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst
    dienovereenkomstig aan.  
  21. Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering
    daardoor worden beïnvloed. Verkoper stelt koper hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte.  
  22. Indien de wijziging van of aanvulling op de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties heeft, licht verkoper koper
    hierover vooraf schriftelijk in.  
  23. Indien partijen een vaste prijs zijn overeengekomen, geeft verkoper daarbij aan in hoeverre de wijziging of aanvulling van de
    overeenkomst een overschrijding van deze prijs tot gevolg heeft.  
  24. In afwijking van het bepaalde in het derde lid van dit artikel kan verkoper geen meerkosten in rekening brengen indien de wijziging of
    aanvulling het gevolg is van omstandigheden die aan hem kunnen worden toegerekend.  
    Artikel 7: Oplevering en risico-overgang
  25. Zodra het gekochte door de koper in ontvangst is genomen, gaat het risico over van verkoper naar koper.   
    Artikel 8: Onderzoek, reclames
  26. Koper is gehouden het geleverde op het moment van (af)levering, maar in ieder geval binnen zo kort mogelijke termijn te (doen)
    onderzoeken. Daarbij behoort koper te onderzoeken of kwaliteit en kwantiteit van het geleverde overeenstemmen met hetgeen partijen
    zijn overeengekomen, althans dat kwaliteit en kwantiteit voldoen aan de eisen die daaraan in het normale (handels)verkeer gelden. 
  27. Reclames met betrekking tot beschadigingen, tekorten of verlies van geleverde goederen moeten binnen 10 werkdagen na de dag van
    aflevering van de goederen door koper schriftelijk bij verkoper worden ingediend. 
  28. Bij gegrondverklaring van de klacht binnen de gestelde termijn heeft verkoper het recht om óf te herstellen, óf opnieuw te leveren, óf om
    van levering af te zien en koper een creditnota te sturen voor dat deel van de koopprijs. 
  29. Geringe en/of in de branche gebruikelijke afwijkingen en verschil in kwaliteit, aantal, maat of afwerking kunnen niet aan verkoper
    worden tegengeworpen. 
  30. Klachten met betrekking tot een bepaald product hebben geen invloed op andere producten dan wel onderdelen behorende bij diezelfde
    overeenkomst. 
  31. Na het verwerken van de goederen bij koper worden geen reclames meer geaccepteerd. 
    Artikel 9: Monsters en modellen
  32. Is aan koper een monster of model getoond of verstrekt, dan wordt het vermoed slechts als aanduiding te zijn verstrekt zonder dat de te
    leveren zaak daaraan behoeft te beantwoorden. Dit is anders als partijen uitdrukkelijk zijn overeengekomen dat de te leveren zaak wel
    daarmee zal overeenstemmen. 
  33. Bij overeenkomsten ter zake van een onroerende zaak wordt vermelding van de oppervlakte of andere afmetingen en aanduidingen
    eveneens vermoed slechts als aanduiding bedoeld te zijn, zonder dat de te leveren zaak daaraan behoeft te beantwoorden. 
    Artikel 10: Levering
  34. Levering geschiedt ‘af fabriek/winkel/magazijn’. Dit houdt in dat alle kosten voor koper zijn.
  35. Koper is verplicht de zaken af te nemen op het moment dat verkoper deze bij hem aflevert of doet afleveren, dan wel op het moment
    waarop deze zaken hem volgens de overeenkomst ter beschikking worden gesteld.
  36. Indien koper afname weigert of nalatig is in het verstrekken van informatie of instructies die noodzakelijk zijn voor de levering, is
    verkoper gerechtigd de zaak voor rekening en risico van koper op te slaan. 
  37. Indien de zaken worden bezorgd, is verkoper gerechtigd eventuele bezorgkosten in rekening te brengen. 
  38. Indien verkoper gegevens van koper nodig heeft voor de uitvoering van de overeenkomst, vangt de levertijd aan nadat koper deze
    gegevens aan verkoper ter beschikking heeft gesteld. 
  39. Een door verkoper opgegeven termijn voor levering is indicatief. Dit is nooit een fatale termijn. Bij overschrijding van de termijn moet
    koper verkoper schriftelijk in gebreke stellen. 
  40. Verkoper is gerechtigd de zaken in gedeelten te leveren, tenzij partijen dit anders schriftelijk zijn overeengekomen of aan deellevering
    geen zelfstandige waarde toekomt. Verkoper is bij levering in delen gerechtigd deze delen afzonderlijk te factureren. 
    Artikel 11: Overmacht
  41. Kan verkoper niet, niet tijdig of niet behoorlijk aan zijn verplichtingen uit de overeenkomst voldoen door overmacht, dan is hij niet
    aansprakelijk voor door koper geleden schade.   
  42. Onder overmacht verstaan partijen in ieder geval iedere omstandigheid waarmee verkoper ten tijde van het aangaan van de
    overeenkomst geen rekening kon houden en ten gevolge waarvan de normale uitvoering van de overeenkomst redelijkerwijs niet door
    koper kan worden verlangd zoals bijvoorbeeld ziekte, oorlog of oorlogsgevaar, burgeroorlog en oproer, molest, sabotage, terrorisme,
    energiestoring, overstroming, aardbeving, brand, bedrijfsbezetting, werkstakingen, werkliedenuitsluiting, gewijzigde
    overheidsmaatregelen, transportmoeilijkheden, en andere storingen in het bedrijf van verkoper.  
  43. Voorts verstaan partijen onder overmacht de omstandigheid dat toeleveringsbedrijven waarvan verkoper afhankelijk is voor de
    uitvoering van de overeenkomst, niet aan de contractuele verplichtingen jegens verkoper voldoen, tenzij zulks aan verkoper te verwijten
    is.  
  44. Indien zich een situatie als hiervoor bedoeld voordoet als gevolg waarvan verkoper niet aan zijn verplichtingen jegens koper kan
    voldoen, dan worden die verplichtingen opgeschort zolang verkoper niet aan zijn verplichtingen kan voldoen. Indien de in de vorige zin

bedoelde situatie 30 kalenderdagen heeft geduurd, hebben partijen het recht de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk te
ontbinden.

  1. Ingeval de overmacht langer dan drie maanden voortduurt, heeft koper het recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang te
    ontbinden. Ontbinding kan alleen via een aangetekende brief.
    Artikel 12: Overdracht van rechten
  2. Rechten van een partij uit deze overeenkomst kunnen niet worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van de
    andere partij. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk
    Wetboek.  
    Artikel 13: Eigendomsvoorbehoud en retentierecht
  3. De bij verkoper aanwezige zaken en geleverde zaken en onderdelen blijven eigendom van verkoper totdat koper de gehele afgesproken
    prijs heeft betaald. Tot die tijd kan verkoper zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.  
  4. Indien de overeengekomen vooruit te betalen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft verkoper het recht om de
    werkzaamheden op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan. Er is dan sprake van schuldeisersverzuim. Een verlate
    levering kan in dat geval niet aan verkoper worden tegengeworpen.  
  5. Verkoper is niet bevoegd de onder zijn eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden noch op enige andere wijze te bezwaren.
  6. Verkoper verplicht zich de onder eigendomsvoorbehoud aan koper geleverde zaken te verzekeren en verzekerd te houden tegen brand,
    ontploffings- en waterschade alsmede tegen diefstal en de polis op eerste verzoek ter inzage te geven.  
  7. Indien zaken nog niet zijn geleverd, maar de overeengekomen vooruitbetaling of prijs niet conform afspraak is voldaan, heeft verkoper
    het recht van retentie. De zaak wordt dan niet geleverd totdat koper volledig en conform afspraak heeft betaald.  
  8. In geval van liquidatie, insolventie of surseance van betaling van koper zijn de verplichtingen van koper onmiddellijk opeisbaar.  
    Artikel 14: Aansprakelijkheid 
  9. Iedere aansprakelijkheid voor schade, voortvloeiende uit of verband houdende met de uitvoering van een overeenkomst, is steeds
    beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval door de gesloten aansprakelijkheidsverzekering(en) wordt uitbetaald. Dit bedrag
    wordt vermeerderd met het bedrag van het eigen risico volgens de desbetreffende polis.  
  10. Niet uitgesloten is de aansprakelijkheid van verkoper voor schade die het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van verkoper of
    zijn leidinggevende ondergeschikten.
    Artikel 15: Klachtplicht
  11. Koper is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct te melden aan verkoper. De klacht bevat een zo gedetailleerd
    mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat verkoper in staat is hierop adequaat te reageren.  
  12. Is een klacht gegrond, dan is verkoper gehouden het goed te herstellen en eventueel te vervangen.
    Artikel 16: Garanties
  13. Indien in de overeenkomst garanties zijn opgenomen, geldt het hiernavolgende. Verkoper garandeert dat het verkochte aan de
    overeenkomst beantwoordt, dat het zonder gebreken zal functioneren en dat het geschikt is voor het gebruik dat koper voornemens is
    ervan te maken. Deze garantie geldt voor een periode van twee kalenderjaren na ontvangst van het verkochte door koper. 
  14. De bedoelde garantie strekt ertoe om tussen verkoper en koper een zodanige risicoverdeling tot stand te brengen dat de gevolgen van een
    inbreuk op een garantie steeds volledig voor rekening en risico van verkoper komen en dat verkoper zich ter zake een inbreuk op een
    garantie nooit kan beroepen op artikel 6:75 BW. Het bepaalde in de vorige zin geldt ook als de inbreuk bij koper bekend was of bekend
    had kunnen zijn door het verrichten van onderzoek. 
  15. De genoemde garantie geldt niet wanneer het gebrek is ontstaan als gevolg van onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik of wanneer –
    zonder toestemming – koper of derden wijzigingen hebben aangebracht dan wel geprobeerd hebben aan te brengen of het gekochte
    hebben gebruikt voor doeleinden waarvoor het niet bestemd is. 
  16. Indien de door verkoper verstrekte garantie betrekking heeft op een door een derde geproduceerde zaak is de garantie beperkt tot de
    garantie die door die producent wordt verstrekt. 
    Artikel 17: Toepasselijk recht en bevoegde rechter
  17. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing. 
  18. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar HydroVision is gevestigd/praktijk houdt/kantoor houdt is exclusief bevoegd om
    kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
  19. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag is uitgesloten.
  20. Wanneer in een gerechtelijke procedure één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden als onredelijk bezwarend worden
    aangemerkt, dan blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht.
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Ruilen en Retourneren
Thema doorColorlib Aangedreven door WordPress
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Ruilen en Retourneren